3FM nieuws

Bad Bunny brengt de Puerto Ricaanse sferen naar Nederland met zijn DeBÍ TiRAR MáS FOToS World Tour

foto: NPO Foto KIKO HUESCA
  1. Nieuwschevron right
  2. Bad Bunny brengt de Puerto Ricaanse sferen naar Nederland met zijn DeBÍ TiRAR MáS FOToS World Tour

De Puerto Ricaanse superster Benito Antonio Martínez Ocasio, beter bekend als Bad Bunny, toverde de GelreDome twee avonden lang om tot één groot feest. Meer dan 40.000 fans zongen elk nummer uit volle borst mee. Ondanks de tropische temperaturen in het stadion bleef niemand stilstaan. Bad Bunny bracht de energie en cultuur van Puerto Rico naar Arnhem, en daarvoor hoefde je geen woord Spaans te spreken. Van publieksfavorieten als ‘NUEVAYoL’ op het hoofdpodium tot ‘Tití Me Preguntó’ bij de iconische casita: Bad Bunny gaf zijn publiek alles wat het wilde.

DeBÍ TiRAR MáS FOToS

Bad Bunny trapte zijn huidige DeBÍ TiRAR MáS FOToS World Tour af op 21 november 2025 in Santo Domingo, in de Dominicaanse Republiek. Inmiddels reist de tour door de grootste Europese stadions en afgelopen week stonden twee uitverkochte shows in de GelreDome op het programma. De tour draait voornamelijk om zijn meest recente album, DeBÍ TiRAR MáS FOToS, maar ook oudere hits ontbreken niet. Nummers van het populaire Un Verano Sin Ti zorgen regelmatig voor uitzinnige reacties vanuit het publiek en maken de setlist tot een perfecte mix van nieuw en oud materiaal.

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Hoofdpodium

Het concert was opgedeeld in twee verschillende delen, elk met een eigen podium en sfeer. Op het hoofdpodium trapte Bad Bunny af met nummers als ‘NUEVAYoL’ en ‘BAILE INoLVIDABLE’. Onder begeleiding van een indrukwekkende liveband kregen de songs een extra warme en authentieke uitstraling. Met zijn glasheldere stem, nonchalante dansmoves en aanstekelijke energie wist Bad Bunny vanaf de eerste minuut de aandacht vast te houden. De combinatie van de vrolijke muzikanten, de sterke arrangementen en de visuele productie zorgde voor een feestelijke sfeer in het stadion. Het publiek reageerde daar enthousiast op: overal werd gedanst, gezongen en genoten.

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Casita

Het tweede deel van de show speelde zich af rond en op de inmiddels beroemde Bad Bunny-casita. Hier sloeg de sfeer direct om naar energieke clubvibes. Na een outfitwissel van een stijlvol driedelig pak naar een sportievere streetstyle look inclusief zonnebril ging het tempo en de hitte nog verder omhoog.
Een groep professionele dansers verzorgde een indrukwekkende choreografie en tilde de energie in het stadion naar een hoger niveau. Halverwege dit gedeelte van de show verplaatste Bad Bunny zich zelfs naar het dak van de casita, waardoor hij vanuit vrijwel iedere hoek van de GelreDome goed zichtbaar was. Met zijn sterke podiumprésence, moeiteloze vocalen en natuurlijke charisma hield Benito het publiek ruim tweeënhalf uur lang volledig in zijn greep. Het resultaat was een show die niet alleen muzikaal indrukwekkend was, maar vooral voelde als één groot feest waar iedereen onderdeel van mocht zijn.

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Advertentie via ster.nl
Advertentie via ster.nl