3FM nieuws
Dave Grohl smst liever
- Nieuws
- Dave Grohl smst liever

Het verhaal over de ‘open brief aan Metallica’ van Dave Grohl bijkt toch anders in elkaar te zitten.
Afgelopen week ging het nieuws te ronde dat Dave Grohl van de Foo Fighters een open brief had geschreven aan Metallica over het komende nieuwe album. De ‘brief’ is door veel media overgenomen.
‘Brief’
In de brief zou Grohl laten weten dat hij een Metallica fan van het eerste uur is en hij niet kan wachten tot het nieuwe album af is.
‘I can't wait to hear the new shit, and no matter what you guys do I'll always be first one at the shop waiting to hear it. I'm sure you'll come out and blow everybody's fuckin' minds, because you're fuckin' Metallica! - Good luck. And don't release it until it's kick-ass.’
Quote
Wat blijk nu, Grohl heeft nooit een open brief aan Metallica geschreven. Dat meldt hij zelf op de zijn officiële Foo Fighters weblog. Hij noemt het nieuws rondom de zogenaamde openbrief een ‘fiasco’.
‘Ik werd aan het eind van een lang interview door een journalist gevraagd of ik een paar korte woorden zou willen zeggen tegen Metallica, omdat ze nu in de studio zitten.’ aldus Grohl.
Hij geeft overigens toe wel een grote fan van de metalband te zijn, maar een openbrief is niet zijn stijl. Dan smst hij de heren wel.
Afgelopen week ging het nieuws te ronde dat Dave Grohl van de Foo Fighters een open brief had geschreven aan Metallica over het komende nieuwe album. De ‘brief’ is door veel media overgenomen.
‘Brief’
In de brief zou Grohl laten weten dat hij een Metallica fan van het eerste uur is en hij niet kan wachten tot het nieuwe album af is.
‘I can't wait to hear the new shit, and no matter what you guys do I'll always be first one at the shop waiting to hear it. I'm sure you'll come out and blow everybody's fuckin' minds, because you're fuckin' Metallica! - Good luck. And don't release it until it's kick-ass.’
Quote
Wat blijk nu, Grohl heeft nooit een open brief aan Metallica geschreven. Dat meldt hij zelf op de zijn officiële Foo Fighters weblog. Hij noemt het nieuws rondom de zogenaamde openbrief een ‘fiasco’.
‘Ik werd aan het eind van een lang interview door een journalist gevraagd of ik een paar korte woorden zou willen zeggen tegen Metallica, omdat ze nu in de studio zitten.’ aldus Grohl.
Hij geeft overigens toe wel een grote fan van de metalband te zijn, maar een openbrief is niet zijn stijl. Dan smst hij de heren wel.
Advertentie via ster.nl
Advertentie via ster.nl
Gerelateerd

3FM nieuws
Bente brengt met ‘3.2.1.’ ijzersterke vocals naar de 3FM Live Box
3FM nieuws
3FM-dj Wijnand Speelman en Natasja Froger beklimmen samen de Mont Ventoux voor ALS
3FM nieuws
Pinkpop 2026 onthult verrassingsact "Hoogmis van Het Zuiden": een musical ode aan Limburg
3FM nieuws
Roxy Dekker in de golfkar over Pinkpop-show, ride or die Koen en zingen met Teddy Swims