3FM nieuws

DI-RECT pakt de 3FM Megahit met '90s Kid'

foto: Zwarte Cross 2022
  1. Nieuwschevron right
  2. DI-RECT pakt de 3FM Megahit met '90s Kid'

Vanmorgen sloot DI-RECT nog aan in de ochtendshow om 'hun nieuwe plaatje te komen brengen', en een aantal uur later pakt de nieuwe track '90s Kid' al direct de 3FM Megahit. De opvolger van 'Through The Looking Glass' hoor je aankomende week extra vaak op 3FM.

'90s Kid'

Het festivalseizoen zit erop voor DI-RECT. Dat betekent dat de band - na de vele optredens - weer tijd heeft om te werken aan nieuwe muziek. En dat hebben ze gedaan! Na het grote succes van 'Through The Looking Glass' is daar vandaag alweer '90s Kid'.

De gloednieuwe track gaat over opgroeien in jaren 90, en blikt op nostalgische wijze terug op de periode: "Skipping class and be moody, Stitching patches on blue jeans, In a land of teenage dreams and cheap motels." Het nummer is al een aantal jaar in de maak, maar is nu officieel 'af'. Via de Instagram van DI-RECT kregen we eerder al snippits voorgeschoteld van festivaloptredens, waar het nummer onwijs goed is ontvangen.

Check '90s Kid' hier:

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Druk festivalseizoen

DI-RECT-leden Marcel en Spike sloten vanmorgen aan in de ochtendshow bij Rob en Wijnand waar ze 'hun nieuwe plaatje kwamen brengen'. Hier vertellen ze over het drukke festivalseizoen, waar de nieuwe track met open armen is ontvangen, Marcel: "Mensen waren echt heel erg blij en ontvankelijk voor nieuwe muziek. We zijn best wel druk geweest afgelopen jaren, maar hebben zoveel liefde gekregen. Het is echt heel bijzonder geweest afgelopen jaren, mensen zijn zo lief voor ons."

Het drukke festivalseizoen was erg welkom na een periode van stilstand door het welbekende C-woord, Spike: "We zijn 23 jaar op pad met deze band, en normaal gesproken iedere zomer gespeeld. Dus dat was heel gek de afgelopen 2 jaar. Maar we zijn geen band die stil gaat zitten, dus we hebben een album gemaakt, maar dan speel je livestream concerten. En dat is even leuk." Marcel voegt hieraan toe: "Je weet zelf ook, nothing beats zo'n dikke sub linksvoor het podium, de rij voor de dixies: alles is ineens weer fantastisch."

Maar: met de herwaardering van live muziek, komt ook de discussie rondom oorbescherming de laatste tijd weer aanwaaien. Spike heeft zelf ook tinnitus, waar hij uiteindelijk mee heeft leren leven, maar het blijft waardeloos: "Ik vind het een lastig ding, want ik ben ook wel van mening dat wanneer ik een kaartje koop voor een band en ik sta in de zaal, dan moet dat wel aankomen. Je wil het in je buik voelen trillen."

Check het hele interview hier:

Ster advertentie
Ster advertentie