Mijn GPS verbinding doet het niet. Wat nu?

  1. Nieuwschevron right
  2. Mijn GPS verbinding doet het niet. Wat nu?

Dit heeft vaak te maken met de instellingen van je telefoon. Dit kan je zelf doen om je GPS signaal weer aan de praat te krijgen:

iOS (iPhone)

  • Controleer eerst of je de app toegang hebt gegeven tot je locatiegegevens.
  • Ga naar ‘Instellingen’ > ‘Privacy’ > ‘Locatievoorzieningen’.
  • Zorg dat ‘Locatievoorzieningen’ is ingeschakeld.
  • Scroll omlaag om the LifeLine App te vinden.
  • Tik op de app en selecteer de optie: ‘Altijd’: geeft toegang tot uw locatie zelfs wanneer de app op de achtergrond wordt uitgevoerd.
  • Let op: Dit kan er anders uitzien per toestel en iOS versie

Verhelpt dit het probleem niet? Probeer dan het volgende:

  • Zet je telefoon uit en weer aan.
  • Zet locatiegegevens uit en daarna weer aan. (wacht ongeveer 5 seconden)
  • Zorg ervoor dat je altijd een rechte verbinding hebt naar de lucht.
  • Sluit alle andere apps.
  • Check of je wel een GPS verbinding hebt via een andere app die GPS gebruikt. Je kan hiervoor het beste een andere fitness app gebruiken en niet een navigatie-app zoals Google Maps, Waze of Apple Maps. Navigatie apps maken naast GPS ook gebruik van mobiele torens om je positie vast te leggen op bekende wegen en paden die daardoor de illusie kunnen wekken dat je GPS perfect werkt.
  • Voer een GPS-reset uit:
    - Tik tweemaal op de homeknop. Hierdoor worden alle actieve apps weergegeven.
    - Veeg de schermen van alle apps omhoog om ze te sluiten.
    - Ga vervolgens naar de instellingen en schakel de vliegtuigmodus in.
    - Als je dat hebt gedaan, ga dan naar de Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > en kies ervoor om de netwerkinstellingen opnieuw in te stellen via ‘Herstel netwerkinstellingen’
    (let op: je moet hierna alle wifi-wachtwoorden ook opnieuw invoeren).
    - Zodra je telefoon is gereset, gaat je naar Instellingen > Privacy > Locatievoorzieningen > Zet deze uit, en daarna weer aan
    - Ga vervolgens naar Instellingen > Privacy > Locatievoorzieningen > Systeem > en stel hier ‘Tijdzone instellen’ op uit.

Android

  • Controleer of je de app toegang hebt gegeven tot je GPS gegevens.
  • Ga naar Instellingen > Locatie
    - Zet daar:
    - Draadloze netwerken gebruiken op “aan”.
    - GPS-satellieten gebruiken op “aan”.
    - App toegang geven tot locatie:
  • Tik op Instellingen.
  • Tik op Apps.
  • Tik op the LifeLine App.
  • Veeg van beneden naar boven over het scherm.
  • Tik op Machtigingen.
  • Als het schuifje achter ‘Locatie’ gekleurd is, staan de locatievoorzieningen voor de app aan. Tik op het schuifje om de instelling aan te passen.
    Let op: Dit kan er anders uitzien per toestel en Android versie.

Verhelpt dit het probleem niet? Probeer dan het volgende:

  • Zet je telefoon uit en weer aan.
  • Zet GPS uit en daarna weer aan. (wacht ongeveer 5 seconden)
  • Zorg ervoor dat je altijd een rechte verbinding hebt naar de lucht.
  • Sluit alle andere apps.
  • Schakel eventuele batterijbesparende instellingen uit.
  • Check of je wel een GPS verbinding hebt via een andere app die GPS gebruikt. Je kan hiervoor het beste een andere fitness app gebruiken en niet een navigatie-app zoals Google Maps. Navigatie apps maken naast GPS ook gebruik van mobiele torens om je positie vast te leggen op bekende wegen en paden die daardoor de illusie kunnen wekken dat je GPS perfect werkt.
  • Voer een “AGPS-reset” uit: Installeer de App GPS Status & Toolbox en ga dan in die app naar Menu > Gereedschappen > A-GPS-staat beheren > Reset
Ster advertentie
Ster advertentie