MetMichiel Jaaroverzicht 2012

1. Nieuwschevron right
  2. MetMichiel Jaaroverzicht 2012

Het was weer een super MetMichiel-jaar met liveoptredens, St Paul Mixtapes, Album Specials, virtuele reizen en vele andere bijzondere items en avonden!

Waar te beginnen? Zo terugkijkend op een heel jaar MetMichiel, lijkt het te veel om op te noemen, maar ik ga toch mijn best doen om een overzicht te geven van wat er allemaal is gebeurd in de show!

Nieuwjaarsreceptie 2012

We trapten 2012 gelijk af met een party; de MetMichiel Nieuwjaarsreceptie in Groningen. Het is een heuse traditie aan het worden. Het was al weer de zevende editie! Met optredens van Gers Pardoel, Kensington, GEM en ED was het feest compleet!

>> Check de beelden van de Nieuwjaarsreceptie 2012

Serious Talent Live

Het hele jaar door werden er door 3FM nieuwe 3FM Serious Talents benoemd. Al die veelbelovende artiesten kregen airplay op 3FM én ze mochten bij mij in MetMichiel komen voor een Serious Talent Live sessie. Ze speelden hun eigen single, maar ze deden daarnaast ook nog een muzikaal eerbetoon aan een van hun helden. En daar zijn een aantal zeer fijne covers uitgekomen! Zo brachten Rilan en zijn Bombardeers een knallend eerbetoon aan Don Fardon met hun versie van zijn track 'I'm Alive'! En Nina June deed een bloedmooie versie van Coldplays 'Yellow', om er maar een paar te noemen.

>> Bekijk Rilans versie van 'I'm Alive'

>> Check hier 'Yellow' door Nina June

Niels Geusebroek akoestisch

Een ander memorabel live-moment gebeurde nog niet zo lang geleden. Niels Geusebroek, die vroeger in Silkstone zat, kwam langs voor een akoestische versie van zijn hardstyletrack die hij met DJ Wildstylez had gemaakt. Kippenvel!!!

>> Niels Geusebroek speelt 'Year Of Summer' akoestisch

Only Seven Left griezelig goed live

De boys van Only Seven Left speelden tijdens Halloween een wel heel special verzoek. Ik had ze namelijk gevraagd om een van de nummers van Tim Burtons film Nightmare Before Christmas live in MetMichiel te coveren! En het was super vet, kijk zelf maar!

>> Check Only Seven Lefts versie van 'This Is Halloween'

Huiskamerconcerten live op locatie

Wat een topweek was het net voor 3FM Serious Request. Vanaf maandag 10 december trok de MetMichiel caravaan door het land, samen met verschillende bands. We waren een dag bij Brian in Wijhe. Hij was de hoogste bieder op de 3FM Serious Request veiling voor het huiskamerconcert van The Opposites. De dag erna was het thuiskamerconcert van Go Back To The Zoo voor hoogste bieder Dimitri en zijn 25 vrienden. En dan was er nog Ommen, waar hoogste bieder Jelmer met zijn broer en een hele berg vrienden losgingen met Kensington.

>> Bekijk de beelden van het huiskamerconcert van The Opposites

>> Check het thuiskamerconcert Go Back To The Zoo

>> Hier vind je de beelden van het huiskamerconcert van Kensington

SXSW op radio en tv

2012 was ook het jaar van de toffe uitstapjes naar tv, met meerdere muzikale uitzendingen. South By South West (SXSW) was een van de hoogtepunten. Collega Roosmarijn en ik waren op het showcasefestival in Austin, Texas. We deden allebei onze radioshows live vanaf het Amerikaanse festival en samen maakten we een special voor tv!

>> MetMichiel live vanaf SXSW

>> De SXSW tv-uitzending

MetMichiel naar de USA

En over de USA gesproken; vlak voor de Amerikaanse presidentsverkiezingen gingen we met MetMichiel op virtuele roadtrip door het immense land. We peilden het politieke en het muzikale klimaat in verschillende steden.

>> Check hier alles over MetMichiel naar de USA

Album Special XL : 30 jaar Thriller

Eind november bestond Thriller, het legendarische album van Michael Jackson, 30 jaar! Voor die gelegenheid maakten we geen gewone, maar een XL album Special van een uur. Met daarin quotes en alle tracks van het album!

>> Beluister de Album Special XL over Thriller terug

St. Paul Mixtapes

Om de twee weken was er ook huis-DJ St. Paul die de bier en pizza-donderdag afmixte, met onbekende juweeltjes en stuiterende hits, die hij moeiteloos aan elkaar mixte!

>> Alle Mixtapes zijn hier terug te luisteren

From The East

En wat zeker niet mag ontbreken is From The East; het gelegenheidsproject van Ilse DeLange, Eddy Zoey en de Bingo Players dat op de valreep nog gelukt is. Ze maakten samen de super aanstekelijke track 'Needin' The Love', waarvan alle opbrengsten naar 3FM Serious Request gaan!

>> Check de track van From The East

Nog meer Gemist

Deze lange lijst is nog steeds niet compleet. Alle fragmenten, Album Specials, Mixtapes, complete uitzendingen etc vind je terug op de gemist-pagina op MetMichiel.

>> Check alles op metmichiel.nl/gemist

Ster advertentie