HAEVN
- Nieuws
- HAEVN
HAEVN is op vrijdag 9 oktober bij Giel bekroond tot 3FM Serious Talent.
De dromerige, cinematische pop van HAEVN laat je ronddobberen als schepen in een veilige haven. De muziek van de band werd ironisch genoeg opgemerkt door automerken Volvo en BMW, die deze met liefde onder hun reclames gebruikten. Vanaf toen ging het zo snel dat Giel op vrijdag 9 oktober de eer had om de band tot 3FM Serious Talent te bekronen.
HAEVN
HAEVN is een samenwerking tussen de Amsterdamse producer/songwriter Marijn van der Meer en filmscore componist/producer Jorrit Kleijnen. Een gouden combinatie, zo bleek, toen Volvo het nummer 'Where the Heart is' en BMW het nummer 'Finding Out More' van het duo onder hun reclames gebruikten.
Voor de opname van de twee tracks benaderde HAEVN de producer Tim Bran (London Grammar, Rhodes), waarna ze werden uitgenodigd om deze in Londen op te nemen. De vliegende start is dan ook een geldige reden om keihard te werken aan een debuut-EP, waarmee de heren momenteel bezig zijn.
Finding Out More
De single 'Finding Out More' stond in september heel even op #1 in iTunes nadat Giel de track primeurde. Daarnaast riep 3voor12 de band uit tot Hollandsche Nieuwe van de maand oktober en tourt de band nog tot eind dit jaar met rondreizend festival Popronde. Genoeg dus om uit te vinden over de band, zo ook de nieuwe single hieronder!