3FM nieuws

Serious Request boeit 10,3 miljoen mensen

  1. Nieuwschevron right
  2. Serious Request boeit 10,3 miljoen mensen
Dat 3FM Serious Request dit jaar een succes was blijkt niet alleen uit het eindbedrag, maar ook uit het feit dat 10,3 miljoen mensen het volgden.3FM Serious Request 2007 heeft 10,3 miljoen Nederlanders van 10 jaar en ouder bereikt via radio, tv en internet. Dit staat gelijk aan 73% van alle Nederlanders van 10 jaar en ouder. 11,5 miljoen Nederlanders (81%) waren op de hoogte van de actie. Dit blijkt uit onderzoek dat is uitgevoerd door onderzoeksbureau De Vos en Jansen in opdracht van NPO Kijk- en Luisteronderzoek.

De actie, die samen met het Nederlandse Rode Kruis werd georganiseerd voor een betere drinkwatervoorziening in de wereld, bereikte ruim twee miljoen mensen méér dan in 2006, toen 3FM Serious Request 8,1 miljoen Nederlanders wist te boeien. 3FM Serious Request 2007 werd uitgezonden van 19 t/m 24 december 2007.

TV doet een duit in het zakje
De spectaculaire groei deed zich voor bij zowel de radio- als tv-uitzendingen van 3FM Serious Request. Naar de radio-uitzendingen op 3FM luisterden 5,2 miljoen mensen. In 2006 was dat nog 4 miljoen en in 2005 3,2 miljoen. Ook de tv-uitzendingen van het evenement werden beter bekeken. In totaal keken 9,3 miljoen mensen naar de tv-uitzendingen van 3FM Serious Request,

Dat waren er in 2006 5,3 miljoen. Deze groei is mede te danken aan de uitbreiding van het aantal distributieplatformen voor tv. Dit jaar kon men 3FM Serious Request volgen via Nederland 1 en 3, de etalagekanalen van vrijwel alle kabelexploitanten en via 101, één van de digitale themakanalen van de NPO.

De resultaten van de site zijn vergelijkbaar met de resultaten van 2006. Op de website waar men de verrichtingen van de dj’s in het glazen huis kon volgen, platen kon aanvragen en kon bieden op de veiling, werd door 370.000 mensen bezocht. In 2006 lag dat aantal iets hoger, namelijk 400.000.

Opbrengst
3FM Serious Request 2007 heeft in Nederland €5.249.466,- opgebracht. Ook in Leuven (België) en in Genève stond dit jaar een glazen huis.

StuBru
Studio Brussel zamelde met de Belgische variant “Music for Life” een bedrag in van €3.353.568,-.

Couleur 3
Het Zwitserse radiostation Couleur 3 bracht met hun Glazen Huis actie "Couleur Terre" vanuit Genève een totaalbedrag van €151.218,- bijeen.

Het totaalbedrag dat naar het Rode Kruis gaat voor een betere drinkwatervoorziening in de wereld komt hierbij op € 8.754.252,-. Met dit enorme bedrag kan het Rode Kruis wereldwijd duizenden gezinnen helpen.
Ster advertentie
Ster advertentie