3FM nieuws

Nirvana steunt anti-X-Factor campagne

  1. Nieuwschevron right
  2. Nirvana steunt anti-X-Factor campagne

Het label van de band brengt ‘Smells Like Teen Spirit’ opnieuw uit, en steunt daarmee de campagne die de klassieker met Kerst op nummer 1 wil hebben.

Eerder dit jaar is er een Facebook-campagne gestart om ‘Smell Like Teen Spirit’ met Kerst in de UK op nummer 1 te krijgen. De oprichters van de campagne willen daarmee zorgen dat de winnaar van X-Factor juist niet op 1 komt.

Label Nirvana steunt actie

Het label van Nirvana hoorde ook van het initiatief en steunt het, blijkt uit een post op de officiële Nirvana Facebook-pagina: "We've heard about the campaign to get 'Smells Like Teen Spirit' by Nirvana for Christmas Number One in the UK (supporting the children's charity Rhythmix) and it looks like the label will re-release the single 7" as a limited edition for the fans!"

'Killing In The Name' op 1

De ‘Rage Against The X-Factor’-Facebook campagne is een vervolg op het succesvolle initiatief uit 2009. Het doel was toen om met de klassieker ‘Killing In The Name’ van Rage Against The Machine de toenmalige winnaar van X-Factor te verslaan.

Chris Martin juist blij met X-Factor

Het label en de overgebleven bandleden van Nirvana staan duidelijk achter de actie tegen X-Factor. Een muzikant die er anders over denkt is Coldplay-frontman Chris Martin. Hij zei recent is een interview dat X-Factor een van de weinige goede muziekprogramma’s is.

>> Meer over Nirvana op 1 met Kerst

>> Meer over Chris Martin en X-Factor

Ster advertentie
Ster advertentie