3FM nieuws

6 fases die je doorstaat in de online wachtrij voor je favoriete festival

foto: Ben Houdijk
  1. Nieuwschevron right
  2. 6 fases die je doorstaat in de online wachtrij voor je favoriete festival

Het is weer zover... Het is de tijd van paniekaanvallen, minuten die wel uren lijken te duren en momenten waarin je erachter komt wie je echte vrienden zijn. De kaartverkoop van je favoriete festivals is weer begonnen! En dat brengt aardig wat onrust met zich mee.

Droom je op dit moment alleen nog maar over blauwe schermen met eindeloos ladende balkjes? Dan staat er waarschijnlijk weer zo'n online kaartverkoop op je te wachten. Het zijn barre tijden waarin we elkaar moeten steunen, want er is niks ergers dan wanneer je complete vriendengroep een kaartje heeft voor dat festival waar jullie ieder jaar naartoe gaan en jij niet...

Dit zijn de zes fases waar je iedere keer doorheen moet wanneer je in de wachtrij staat voor kaarten. Laten we eerlijk zijn... We've all been here!

Fase 1: optimisme

Oké, het is half tien 's ochtends. Ruim een half uur voordat de gemiddelde kaartverkoop van start gaat. Je laptop staat klaar, je telefoon ook en je hebt iedereen laten weten dat ze je effe niet lastig moeten vallen. Je hebt gecheckt of het wachtwoord van je ticketsysteem-account nog werkt en er staat genoeg geld op je rekening om in worst case scenario ook kaarten voor de rest van de groep te scoren. Lekker gewerkt, pik!

Fase 2: zenuwen

Klokslag tien uur... Let the games begin! Ach kijk, daar is je favoriete blauwe scherm weer. Rollen met die balk! Terwijl de balk tergend langzaam begint de draaien op je telefoon, gebruik je je andere hand om uitgebreid op de refresh button te rammen van je laptop. Want ondanks dat die ene collega zweert bij 'NIET refreshen' weet je huisgenootje het echt beter en is CTRL+R haar beste vriend. Dan maar beide, toch?

Fase 3: paniek

Inmiddels is de site zeventien minuten live en nog steeds heb je niks. Dit duurt te lang. Op Facebook en Twitter beginnen de overwinningsberichtjes binnen te stromen. Zoals altijd raak je in blinde paniek en ram je nog een aantal keer harder op refresh terwijl je vol afgunst naar de app'jes kijkt die inmiddels binnenkomen.

Fase 4: pure afgunst

En dan staat het er opeens. Zonder waarschuwing. Niet eens een kleine aankondiging. Nee, gewoon hoppa op je scherm: "Sorry, er zijn geen tickets meer beschikbaar." Sorry? SORRY?!

Fase 5: slijmen

Oké, snel schakelen. Op elk social media kanaal dat je bezit, post je met al je overtuigingskracht een fantastische oproep. Een taart bakken, de hele avond bier halen... Heel veel valse beloftes waar nooit iets van terecht komt. Uiteraard wordt er afgesloten met een gifje van een kat die vastzit in een slipper. Schijnen mensen gevoelig voor te zijn.

Fase 6: overweldigend gevoel van liefde

Niks. Complete radiostilte... Maar dan opeens valt je oog op dat ene app'je dat ertussendoor was geglipt. Een baken van licht, de verlosser, je beste vriend. Hij heeft een kaartje over. Een overweldigend gevoel van liefde bekruipt je.

\

Je gaat. Alles is oke. Back to work.

Ster advertentie
Ster advertentie