Artiesten met geniale en gênante promostunts
- Nieuws
- Artiesten met geniale en gênante promostunts
Taylor Swift brak afgelopen week weer eens het internet, ditmaal vanwege een briljante marketing stunt voor 1989 (Taylor's Version). Artiesten pakken vaker flink uit als het aankomt op de promotie voor nieuwe muziek, maar niet altijd even succesvol..
1. Taylor Swift breekt Google
De afgelopen dagen kregen fans de kans om nieuwe tracks van Taylor vrij te spelen die horen bij 1989 (Taylor's Version) deze tracks zijn deel van de vault tracks, het doel was om 33 miljoen (!) puzzels op te lossen. Dit lukt, maar niet zonder Google te crashen.
Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.
2. #SUSANALBUMPARTY
Susan Boyle introduceert onbewust schunnige hashtag. Of misschien toch succesvol? Haar album en (onbedoeld schunnige) hashtag, kregen namelijk wel veel aandacht, maar of dat om de juiste redenen was..
foto: 3FM
3. Lana Del Rey promoot album met maar één billboard
En niet zomaar één, ter promotie van haar album Did You Know That There's a Tunnel Under Ocean Blvd plaatste ze een billboard in de woonwijk van haar ex. Ze plaatste een foto op Instagram met het billboard op de achtergrond waar ze later zelf onder reageerde met "It's personal".
foto: https://www.unilad.com/music/lana-del-rey-album-billboard-444490-20221221
4. U2 stalkt iedereen met album
Apple werkt in 2014 samen met U2 en zet bij 500 miljoen gebruikers het nieuwe album van de band op hun iTunes account. Dit viel niet in goede aarde bij de iTunes-gebruikers, vooral omdat je het album er niet zomaar af kon halen. Hier moest een speciale tool voor worden gebouwd.
foto: U2
5. Stromae dronken over de straten
Op het internet doken videobeelden op van een dronken Stromae, lallend over de straten van Brussel. Mensen maakten zich zorgen of het wel goed met hem ging. Wat bleek: de maestro was de videoclip van 'Formidable' aan het opnemen.
Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.
6. Rita Ora gelooft in de kracht van het internet
Rita Ora plaatste een tweet waarin ze bij 100.000 retweets haar nieuwe single online zou zetten. De tweet kreeg in plaats van 100.000 een beschamende 2.000 retweets. Later tweette Rita Ora dat haar Twitter-account was gehackt.
foto: Google Images