3FM nieuws

Timberlake onthult MySpace-plannen

  1. Nieuwschevron right
  2. Timberlake onthult MySpace-plannen

Justin Timberlake heeft grote plannen met MySpace. Het wil er een interactief verlengstuk van de televisie van maken.

De zanger/acteur is sinds juni (2011) mede-eigenaar van het bijna overleden social netwerk. Mediamagnaat Rupert Murdoch zag er toen al lang geen heil meer in en verkocht de boel, maar Justin is overtuigd dat hij het social netwerk weer op de rails krijgt. Hoe hij dat wil doen, heeft hij nu bekend gemaakt.

Social network voor de tv-liefhebbers

Een social netwerk voor iedereen die graag televisieprogramma’s kijkt en die ervaring graag realtime wil delen. MySpace moet de place-to-be worden voor iedereen die van televisie houdt. Dat is wat Justin Timberlake voor ogen heeft met MySpace.

Televisie naar een hoger level

Justin is er klaar voor televisie tot een hoger level te tillen:

"We're ready to take television and entertainment to the next step by upgrading it to the social networking experience. This is the evolution of one of our greatest inventions, the television. And, we no longer have to crowd around the same one to experience it together."

Waarom zou je na je favoriete programma iemand nog sms of mailen, als je het tijdens het programma al kan delen met mensen wereldwijd?, aldus Justin. Hij illustreert het met een concreet voorbeeld:

"As the plot of your favorite drama unfolds, the joke of your favorite SNL (Saturday Night Live) character plays, or even the last second shot of your favorite team swishes the net, we're giving you the opportunity to connect your friends to your moments as they're actually occurring."

Facebook verslaat MySpace

MySpace was ooit een van de grootste sociale netwerken, maar werd in 2008 ingehaald door Facebook. Sindsdien gaat het hard achteruit met het aantal gebruikers van MySpace.

Ster advertentie
Ster advertentie